Forside / Mediesalg / Cases / Volvo

Formål

Volvo C40 Recharge

Volvo ønskede med denne kampagne at sætte fokus på lanceringen af deres nye C40 Recharge, som var 100% elbil samt Leather Free. I kampagnen skabte vi en sammenhæng mellem C40 Rechrage og fashion, for hvorfor skulle en bil ikke kunne være både æstetisk flot og bæredygtig på samme tid?

Dertil ville de også skabe fokus på bæredygtigheden, ved de materialer, som deres nye C40 Recharge er fremstillet ved, samt Volvos fremtidsplaner om at producere biler, hvor en fjerdedel af alle bilerne, skal bestå af genanvendte eller bio-baserede materialer samt køre på 100% el.

Ydermere havde Volvo i samarbejde med 3.1 Phillip Lim lavet en bæredygtigt fremstillet taske, som skulle køre en sideløbende kampagne.

Med disse to kampagner ville Volvo derfor gerne kommunikere til en målgruppe for kvinder i alderen +30 år, der er modeinteresserede.

 

Allerdk_pil

Løsningen

Samarbejde med ELLE, Femina og Dossier

I disse kampagner samarbejdede Volvo derfor med magasinerne ELLE, FEMINA og Dossier.

Der kørte på tværs af alle tre magasiner en konkurrence, hvor man kunne vinde den taske, som Volvo havde designet i samarbejde med 3.1 Phillip Lim.

Konkurrencen kørte på de tre magasiners instagram platforme og eksponeret via influencer-marketing på Johanne Brostrøm og Josephine Aarkroghs instagram platforme.

Dertil kørte der yderligere digitorials, advertorials og SOME på ELLE og Elle.dk.

Allerdk_pil

Vil du høre mere?

Kontakt