Aller Media Denmark

Formål

Volvo C40 Recharge

Volvo ønskede med denne kampagne at sætte fokus på lanceringen af deres nye C40 Recharge, som var 100% elbil samt Leather Free. I kampagnen skabte vi en sammenhæng mellem C40 Rechrage og fashion, for hvorfor skulle en bil ikke kunne være både æstetisk flot og bæredygtig på samme tid?

Dertil ville Volvo også skabe fokus på bæredygtigheden ved de materialer, som deres nye C40 Recharge er fremstillet af, samt Volvos fremtidsplaner om at producere biler, hvor en fjerdedel af alle bilerne skal bestå af genanvendte eller bio-baserede materialer samt køre på 100% el.

Ydermere havde Volvo i samarbejde med 3.1 Phillip Lim lavet en bæredygtigt fremstillet taske, som skulle køre en sideløbende kampagne.

Med disse to kampagner ville Volvo derfor gerne kommunikere til en målgruppe for kvinder i alderen +30 år, der er modeinteresserede.

Løsningen

Samarbejde med ELLE, femina og Dossier

I disse kampagner samarbejdede Volvo derfor med magasinerne ELLE, femina og Dossier.

Kampagnerne kørte på tværs af alle tre magasiner en konkurrence, hvor man kunne vinde den taske, som Volvo havde designet i samarbejde med 3.1 Phillip Lim.

Konkurrencen kørte på de tre magasiners instagramplatforme og blev eksponeret via influencer-marketing på Johanne Brostrøms og Josephine Aarkroghs instagramplatforme.

Dertil kørte der yderligere digitorials, advertorials og SoMe på ELLE og elle.dk.

Vil du høre mere?

Kontakt