Aller Media Denmark

Vi skaber indhold og underholdning for over to mio. danskere hver måned

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Danmark og Norden med titler som BILLED-BLADET, SE og HØR, Familie Journal, SPIS BEDRE og mange flere.

Vi skaber alt fra unikt indhold og stærke kampagner til events i topklasse og effektfulde kommercielle partnerskaber.

Om ALLER media DK

Din vej til danskerne

Med markedsandele på 75 % på ugeblade og 36 % på magasiner er vores indhold din direkte vej til danskerne.

Og med video, podcasts, prisvindende native, events, digitale universer og innovative contentbureauer får du skræddersyede indholdsløsninger, der vækker følelser og flytter både holdninger og varer.

I alt læser hele 1,4 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 114 mio. sidevisninger hver eneste måned.

Insights

Vi ved mest om kvinder

Hver eneste måned er vi i kontakt med 1,5 mio. kvinder på print og 1,4 mio. digitalt. Og med “Women of the Future” står vi samtidig bag et af de mest omfattende kvindestudier i Danmark.

Derfor er vi heller ikke bange for at sige: “Vi ved mest om kvinder”.

Den viden sætter vi i spil, når vi udvikler vores produkter og innoverer vores forretning. For vi skal være der, hvor vores læsere, kunder og brugere er, og sikre, at vi er relevante gennem vores unikke indsigt og data.

Hent rapporten Women of the Future

Knæk cancer

Støtter kampen mod kræft

Kræft er en folkesag. En folkesygdom, der rammer hver tredje dansker og gør os alle til pårørende. Knæk Cancer er Danmarks største indsats mod kræft, hvor vi står sammen om at knække cancer. Knæk Cancer-kampagnen kører fra uge 41-43, som afsluttes med et stort indsamlingsshow, ’Knæk Cancer Live’.

Vi er stolte af, at vi med salget af Knæk Cancer-blomsten bidrager til Kræftens Bekæmpelses indsats med forskning, forebyggelse og patientstøtte. Målet er nemlig, at færre får kræft, flere overlever og flere får et bedre liv efter sygdommen.

Overskuddet fra salget af blomsten går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse, og i 2023 støttede Aller Media med 3,17 mio. kr. fra salget af Knæk Cancer-blomsten.

Samlet set har Aller Media, siden 2013, kunnet overrække over 46,3 mio. kr. fra blomstersalget.

Local Management

  • Charlotte Riparbelli

  • CEO
  • Maria Dabelsteen

  • Cheif Commercial Officer
  • Naja Gissel Ørnbjerg

  • Head of People & Culture
  • Lise Sohn Kammersgaard

  • Chief Publishing Officer
  • Martin Tørnes

  • Chief Financial Officer

Allers historie

Fra 1873 til i dag

Allers historie går over 140 år tilbage, og meget er sket siden Carl og Laura Aller stiftede Carl Allers Etablissement ved Holmens Kanal i København i 1873. Bliv klogere på Allers historie nedenfor.

1873

Da det hele begyndte

Carl og Laura Aller stifter ‘Carl Allers Etablissement’ ved Holmens Kanal i København.

1874

Nordisk Mønster-Tidende

Sammen udvikler Carl og Laura Nordisk Mønster-Tidende, som bliver udgivet første gang den 1. januar 1874. Nordisk Mønster-Tidende kender vi i dag som femina.

1877

Kong Christian IX bliver abonnent

Ugebladet Illustreret Familie Journal udkommer for første gang – og der går ikke mere end to måneder, før hoffet også melder sig som abonnent.

1894

Aller i Sverige grundlægges

Aller i Sverige grundlægges, hvorefter den svenske udgave af Illustreret Familie Journal nu delvist bliver redigeret i Sverige.

1897

Aller i Norge grundlægges

Aller i Norge grundlægges – og på samme måde som i Sverige bliver Illustreret Familie Journal delvist redigeret lokalt.

1913

Modernisering

Illustreret Familie Journal bliver moderniseret og går fra gotiske til latinske bogstaver og bliver udvidet til 40 sider. Samtidig indvies papirfabrikken.

1930

Nu som aktieselskab

Selvom virksomheden bliver omdannet til et aktieselskab, fortsætter de næste generationer med at drive og udvikle virksomheden.

1938

Tegneseriebladet Skipper Skræk

Som de første i Danmark udsender Aller i 1938 det første nummer af et tegneserieblad, ”Skipper Skræk”.

1940

SE og HØR starter som Det Ny Radioblad

I 1940 udkommer Det Ny Radioblad, som i 1953 bliver relanceret som SE og HØR. Ved fjernsynets fremkomst bliver tv-programmer en vigtig del af bladets indhold – og er det stadig den dag i dag.

1945

Aller i Valby bombes

Natten mellem den 23. og 24. januar 1945 bliver Allers hovedsæde og papirfabrik i Valby sprængt i luften af den forhadte terrororganisation ”Schalburgkorpset”, som både har danske og tyske medlemmer.

1945

Bombardementerne stopper ikke Henri T. Meyer

Morgenen efter ”Schalburgtagen” møder redaktør Henri T. Meyer ind til sædvanlig tid og begynder sit arbejde midt i de rygende ruiner på sin medbragte skrivemaskine. Bladene skulle jo ud til tiden.

1963

Ude og Hjemme bliver en del af porteføljen

Aller køber ugebladet Ude og Hjemme, som siden er blevet en del af porteføljen. Ude og Hjemmes chefredaktør var i de første seks år i 1920’erne den kendte polarforsker Peter Freuchen.

1966

Fælles distribution etableres

Aller etablerer i samarbejde med Gutenberghus (nu Egmont) i 1966 et fælles distributionssystem, UBD, for hele Danmark, hvor begge udgivers blade bliver leveret af de samme vognmænd.

1971

Carl Allers Etablissement A/S bliver moderselskab

Carl Allers Etablissement A/S bliver til et moderselskab for Aller i Danmark, Sverige og Norge.

1986

Aller første magasin

IN udkommer i 1986 og bliver Allers første magasinudgivelse. Det bliver i de følgende år suppleret af andre magasiner, bl.a. Mad & Bolig, ELLE og Vi Unge.

1987

BILLED-BLADET og SØNDAG kommer til

Aller overtager BILLED-BLADET og ugebladet Søndags-BT (som herefter omdøbes til SØNDAG). Og i dag har Aller over 20 titler i porteføljen.

1992

Aller i Finland grundlægges

I 1992 etablerer Aller sig også i Finland, hvor første udgivelse er en finsk version af SE og HØR under navnet ”7 Päivää” (senere “7 Seiska”).

2009

Velkommen til Havneholmen

Havneholmen 33 tages i brug. Huset er tegnet af PLH Arkitekter, rummer i alt 28.000 m2, og de unikke linjer falder i øjnene hos arkitekturinteresserede fra hele verden.

2010

Aller Holding A/S og Aller Media A/S

Carl Allers Etablissement A/S skifter navn til Aller Holding A/S. Samtidig skifter Aller Press A/S navn til Aller Media A/S. Aller Holding A/S er fortsat moderselskab for Aller Media A/S og vores nordiske søstre.

2013

Aller Leisure grundlægges

Aller opkøber sit første rejsebureau, Nyhavn Rejser, der siden har fået følgeskab af yderligere ni rejse- og eventbureauer.

2015

Pling lanceres

Aller lancerer Pling, som i dag er den digitale adgang til alle Allers magasiner og ugeblade plus mere end 1000 danske og internationale titler.

2019

Aller Media køber Heartbeats

Aller Media køber det digitale medie Heartbeats, der fokuserer på podcasts, kultur, livsstil og samfund.

2019

Aller Media etablerer eventselskabet ALIVE

Aller Media investerer i eventbranchen ved at etablere det selvstændige selskab ALIVE. I 2024 bliver de sammenlagt med Nyhavn Erhvervs- og Grupperejser.

2021

Aller Holding A/S skifter navn til Aller A/S

Aller Holding A/S skifter navn til Aller A/S. Aller A/S er fortsat moderselskab for Aller Media A/S, vores rejseselskaber og vores nordiske søstre.

2021

Platformen Ally lanceres

Ally lanceres i november 2021. Ally er en app med originalt, eksklusivt indhold med de nyeste podcasts, videoer og artikler. I Ally samles al underholdning et sted.

2024

Aller Media Nordic etableres

Aller Media ændrer organisationsstruktur og går fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, under navnet Aller Media Nordic.

Kontakt

Kontakt os

Aller Media A/S
Havneholmen 33
1561 København V
Tlf.: + 45 72 34 20 00
Mail: info@aller.dk

CVR-nr.: 43325612
EAN-nummer: 5790001690816

Postadresse Aller Media A/S
Postboks 420
0900 København C

 

Pressekontakt:
kommunikation-dk@aller.com

Pressemeddelelser til vores redaktioner:
presse@aller.dk

Danske Bank:
Reg.nr.: 3100
Kontonummer: 3001200003