Forside / Mediesalg / Cases / Garnier

Hvordan kan man som beautybrand skabe engagement og loveability for sit brand?
Og hvordan kan man – på en troværdig måde – hjælpe unge teenagepiger til at få større selvtillid og give kærlighed og støtte til hinanden?

Garnier Pure Active ville gerne appellere til næste generation af teenagepiger, i et konkurrencepræget marked, hvor konkurrenternes brands får stor opmærksomhed på de sociale medier.

For at trænge igennem ville Garnier skabe content, der havde betydning for teenagepiger og skabte værdi for dem.

Undersøgelser viser, at lav selvtillid er et problem blandt teenagepiger, og at 76% af alle piger gerne vil lave noget om ved dem selv.

Det ville Garnier meget gerne gøre noget ved!

Formålet med kampagnen var at differentiere Garnier-brandet ved at hjælpe unge piger med at få større selvtillid og dele kærlighed og støtte til hinanden.

løsningen

Selvtillid og venskab på agendaen

Vi Unge er et populært brand hos kernemålgruppen for Pure Active – de 12-18 årige piger – og Vi Unges fokus er også at hjælpe unge piger med at få bedre selvværd. Derfor var Vi Unge det helt rigtige valg til kampagnen.

Vi udviklede kampagnen Garnier “Du er smuk som du er” for at sætte selvtillid og venskab på dagsordenen for teenagepiger.

Vi så bort fra den typiske produktfokuserede agenda og kommunikerede i stedet et budskab om selvtillid, venskab og god karma for at give de unge piger styrket selvtillid – og, som det vigtigste, at hjælpe dem med at blive mere sikre på sig selv og støtte hinanden.

Gennem partnerskabet havde Garnier Pure Active mulighed for at gøre en positiv forskel i de unges liv, samtidig med at de ville ligge top of mind og sikre en væsentlig differentiering af brandet.

Kernen i Garniers “Du er smuk som du er” kampagne var en video med Vi Unge-læsere, der fortæller deres venner, hvorfor de er fantastiske og smukke. Vi Unge redaktionen var tæt involveret i filmen, hvor de bidrog med deres ekspertise om den unge målgruppe.

Videoen blev eksponeret på Vi Unges facebook side og på Garniers facebook side. Samtidig kørte der annonceartikler på viunge.dk og Vi Unges Facebook-side, hvor piger fik tips om, hvordan de kan styrke deres selvtillid.

Resultat

Enormt engagement og reach

Garniers “Du er smuk som du er” kampagne blev modtaget rigtig godt af Vi Unges følgere.

Kampagnen klarede sig flot og nåede over 225.000 danske kvinder i alderen 13-20 år, svarende til ca. 80% af målgruppen i Danmark (ud af en samlet befolkningsgruppe på 295.000 – Gallup Indeks DK). Med 4.183 reaktioner, 4.333 kommentarer og 379 delinger skabte kampagnen et langt større engagement end forventet.

De fleste af kommentarerne kom fra piger, der taggede deres bedste veninder og fortalte, hvorfor de betyder meget for dem, og hvorfor de er fantastiske og smukke (både indre og ydre skønhed), hvilket ofte affødte adskillige svar og yderligere interaktioner.

Videoen blev set over 322.000 gange og har haft en rigtig god organisk performance. Hver advertorial blev læst 5.000 gange i gennemsnit, og det gennemsnitlige tidsforbrug på advertorials på sitet var 00:02:26.

På den måde opnåede vi målet om at opnå en væsentlig differentiering af Garnier-brandet ved at hjælpe unge piger med at få større selvtillid og dele kærlighed og støtte til hinanden.

Allerdk_pil