Forside / Mediesalg / Cases / Atout France

Atout France ville vise fashionistaerne det nyskabende Paris

Byernes by, lysets by, kærlighedens by – Paris er kendt under mange navne, som alle beskriver en storslået, livsglad og levende by.

Mange forbinder dog kun Paris med de klassiske seværdigheder som Eiffeltårnet, Louvre og Champs-Élysées og dét ville Atout France, det franske agentur for udvikling af turisme, gerne ændre på.

Atout France ønskede at præsentere Paris’ nye, cool områder for stilbevidste, urbane kvinder 25-35 år samt influencers inden for rejser, mode og livsstil, og vise dem hvor nyskabende Paris er – særligt byens formidable natteliv, innovative køkken og de nye designhoteller, som dukker op i de trendy kvarterer. Med andre ord: opfordre fashionistaer til at genopdage byen.

løsningen

Samarbejde med ELLE

ELLE Danmark var det oplagte valg som partner for Atout France. Ud over at magasinet er fransk af oprindelse, har ELLE et stort netværk af stilbevidste kvinder og er eksperter i at skabe events med æstetik i højsædet, der giver deltagerne lyst til at dele deres oplevelser på de sociale medier.

Den kreative idé var at dele essensen af det ”nye Paris” med mode-influencers og ELLEs læsere. At lade dem mærke atmosfæren på en natklub i Paris, smage de kulinariske højdepunkter fra det nye, innovative franske cuisine og understrege den særlige franske æstetik. Hovedelementet i samarbejdet var derfor en event for 100 indbudte gæster, heriblandt 20 influencers inden for rejse, mode og livsstil. Festen blev holdt i fornemme omgivelser på den franske ambassade, og værterne var den franske ambassadør Francois Zimeray, Atout France og ELLE.

For at sikre den rette parisiske atmosfære blev alle elementer i eventen håndplukket og var netop eksempler på byens nye, cool attraktioner. En kendt fransk DJ og en ung, innovativ Michelin-kok blev valgt til at sætte den musikalske og kulinariske scene for eventen, og det franske top modebrand, Vanessa Bruno, repræsenteret i Danmark af Mørch Fashion, viste sin nyeste kollektion på catwalken til festen.

Efter festen blev der delt fotos og en video på ELLEs Facebookside og på ELLE.dk for at inddrage et større publikum i hyldesten af Paris. På baggrund af ELLE redaktionens rejse til Paris blev der desuden publiceret to rejseguider på ELLE.dk og i ELLE-magasinet med alle de nye, cool steder, man skal opleve i Paris, samt fire Instagram posts fra turen. Endelig afholdte Atout France og ELLE en konkurrence om en tur til Paris for to.

Engagement og hyldest til Paris

Festen blev en stor succes med 120 deltagere, heriblandt 20 stilbevidste kvinder fra den danske modescene.

Den franske ambassade dannede så smukke og unikke rammer om festen, at Instagram svømmede over med posts fra aftenen med hashtags som #ELLELovesParis, #Paris, #France etc.

I alt 57 posts til op mod 1,5 mill. følgere – en virkelig fin hyldest til Paris, og lige netop dét, Atout France havde ønsket. ELLEs posts på Facebook fik en reach på 127.240 og konkurrencen havde hele 1.675 deltagere, hvilket oversteg målet med hhv. 27% og 67,5%.

Alt i alt en vellykket strategi til at få Paris tilbage på kortet!