Forside / Mediesalg / Cases / IKEA

IKEA Grøn Rytme - de bedste ting fortjener en chance

IKEA ønskede med denne kampagne at hjælpe danskerne med de små grønne tiltag i hverdagen for at bidrage til en mere bæredygtig livsstil.

Med kampagnen ville IKEA kommunikere til en bred målgruppe af både mænd og kvinder i alderen +25 år.

Kampagneformålet var derfor at skabe opmærksomhed til IKEA’s Grønne Rytme initiativ.

Med en selvstændig Instagramprofil var målet at få danskerne til at føle, at de selv kan bidrage positivt til et bæredygtigt samfund ved at give deres møbler et nyt liv.

løsningen

Samarbejde med ISABELLAS og Mad & Bolig

I denne kampagne samarbejdede IKEA derfor med magasinerne ISABELLAS og Mad & Bolig, som var de perfekte platforme til at nå og engagere målgruppen.

Kampagnen passede også perfekt ind i det specifikke fokus på bæredygtighed, vi på daværende tidspunkt kørte på tværs af alle vores magasiner, som hed Små Grønne Skridt. Dette gjorde, at målgruppen på forhånd forventede at læse om bæredygtige tiltag, og hvordan de selv kunne bidrage til et grønnere samfund.

Dette blev gjort ved 5 forskellige digitorials, SoMe på tværs af Facebook- og Instagram-posts, konkurrencer og DIY-videoer med fokus på, hvordan danskerne kan bidrage til et bæredygtigt samfund ved at give deres IKEA-møbler nyt liv. Hvoraf der også var et samarbejde med en ekspert inden for bæredygtighed i Mad & Bolig.

Specielt DIY-videoerne havde positiv indvirkning, hvor målgruppen kunne se, hvordan de selv kunne transformere deres eksisterende møbler ved eksempelvis at male dem, så de fik nyt liv og på den måde blev moderniseret.

Casevideo

Small green steps: Inspiring the Danes to live more sustainably

Vil du høre mere?

Kontakt